• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Så om jag tolkar detta rätt: Om skusan är avslutad 2025 syns utslagen till 2028?
Så fattar jag det - men jag vet inte.

@Kimsan72 - menar du att alla utslag försvinner också då skusan är avslutad? Att regeln om att nedräkning för försvinnande inte startar då allt anses betalat och klart?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Så fattar jag det - men jag vet inte.

@Kimsan72 - menar du att alla utslag försvinner också då skusan är avslutad? Att regeln om att nedräkning för försvinnande inte startar då allt anses betalat och klart?
När skuldsanering är avslutad så är man ”ren”.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Så efter avslutad skusan plockas även eventuella utslag bort, detta kan dock ta ganska lång tid (enligt vad @Lasseman skrev tidigare)?
Jag kan inte detaljerna men vet att man efter skuldsanering är klar och ren. Teoretiskt kan jag ta nya lån 28/4 efter att jag gjort min sista betalning 27/4.
Nu kommer jag definitivt inte ta nya lån men teoretiskt är det möjligt.

Jag tror att man blandar samman skuldsanering med ”Skuld att betala”. Det är olika system och regler att ha skuldsanering och skuld till KF som man kan betala, bli utmätt för etc.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Jag tror att man blandar samman skuldsanering med ”Skuld att betala”. Det är olika system och regler att ha skuldsanering och skuld till KF som man kan betala, bli utmätt för etc.
Om skulderna som avses under "Skuld att betala" är äldre borde väl dessa ingå i skusan och därmed vara "nollade" när skusan är klar?
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Eftersom alla skulder som uppkommit innan datum för beviljande omfattas av skuldsaneringen så, ja, det det blir dom.
Tack, nu fattar till och med jag...
Synd bara att KFM inte markerar dessa på mina sidor med tex 'Ingår i skuldsanering' för att göra det tydligare om det fungerar så.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Tack, nu fattar till och med jag...
Synd bara att KFM inte markerar dessa på mina sidor med tex 'Ingår i skuldsanering' för att göra det tydligare om det fungerar så.
Man får klicka på varje skuld, då framgår det om skulden ingår i skuldsanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp